Boktips: Strikk fra Gustav og Berta

  • 11.05.2015 kl. 12:56

Denne lå å ventet på meg i postkassa i dag, ser ut til å være en kjempefin bok. Masse fine oppskrifter og i mange aldre, det liker jeg. 

Søstrene Eli Østgård og Mette Harbo har til sammen elleve barn, og har strikket siden de var små. Sammen driver de den populære bloggen Gustavogberta.blogspot.no. Slikt blir det bok av. Ikke bare en, men to! Strikk fra Gustav og Berta er duoens andre bok og en naturlig oppfølger til den populære boken Strikk til smårollinger. Her viderefører søstrene sin forkjærlighet for den trendy retrostilen innen strikking, de finner inspirasjon fra gamle fotoalbum og lager plaggene på nytt med sin egen vri. Men de har også latt seg inspirere av dagens motebilde og laget plagg med et mer moderne snitt. Til sammen blir dette en bok fylt av vakre og praktiske plagg og tilbehør som alle er klassiske og tåler tidens tann.

Her finner du over 60 selvkomponerte strikkeoppskrifter fra det helt enkle til de mer kompliserte strikkeplaggene. Hver oppskrift er merket med vanskelighetsgrad. Alle oppskrifter er gjennomgått av fagkonsulent.

Eli Østgård (født 1969) og Mette Harbo (født 1975) driver den populære bloggen Gustavogberta.blogspot.no. Eli er utdannet hjelpepleier og er bosatt i Drammen, Mette er utdannet gullsmed og bor i Stavanger. De har tidligere utgitt bestselgeren Strikk til smårollinger (2014).  

Sakset fra Gyldendal sin side, innlegget er sponset/reklame.

#hverdag #familie #mamma #mammablogg #medialiv #pappaliv #mammaliv #barn #foreldre #hobby #strikk #bok 

Signatur

Lik på instagram

2 Kommentarer

tone

11.05.2015 kl. 22:18
Det høres ut som en spennende "må ha"-bok.

mediakaos

11.05.2015 kl. 23:07
tone: Ja, den var veldig fin :)

Skriv en ny kommentar

mediakaos

Arbeid og hverdag forenes kaos = MediaKaos.

Jeg arbeider med håndarbeidsmagasiner, og dermed bærer bloggen preg av det. Jeg startet å blogge i 2007, en ren håndarbeidsblogg - og med en lukket privatdel. Etterhvert begynte jobben og flyte mer og mer over hverdagsbloggingen, og det hele ble slått sammen. I 2015 ble bloggen flyttet over til blogg.no

Profilbilde: ©Fotograf Mona Hauglid

Alle bilder som ikke er merket med annet, tilhører MediaKaos. Bruk og kopiering skal avklares før bruk.

Instagram

Brother Scanncut 700