Gleden ved sy, strikke, foto - eller hobby generelt...

  • 05.01.2016 kl. 12:13

Jeg sitter ser gjennom bilder i sammenheng med jobb - og skal plukke ut bilder ++ til videre bokprosjekter. 2016 blir minst er like spennende r for min del, som 2015 var. Med enda en bokutgivelse sammen med verdens beste forlag; Gyldendal - reiser, messer, opplevelser +++ jeg elsker fortsatt jobben min. 2015 ble et veldig rykk og napp r, nr det kom til hobby - jeg hper at 2016 blir et mer "stabilt" r, med mindre rot og mer strukturert sm :)

Flere ganger har jeg nevnt at det ha en hobby, er supert ! Det er ren reinkarnasjon om bare man finner tid til sette seg ned med det. :) Men s er denne tidstyven. Min tidstyv har mange navn;lat, lite ork, Netflix, trtt, og nevnte jeg lat?Det rydde frem ting, planlegge +++ sliter jeg litt med. I tillegg har jeg ikke bare en hobby - noe som hadde gjort livet betydelig enklere bde tidsmessig og ikke minst konomisk (noe man bare delvis innrmmer, det siste.... )Men i tillegg til sm og strikk, har jeg en dyr hobby, som ligger i bager i gangen.. blanke, fine, minneskapende ting.. men som ogs blir neglisjert. Hvert r betaler jeg kontigenten til fotoklubben, og tenker N! Men i Mars, har jeg allerede vrt borte 2 av 6 mter, ikke funnet tid til medlemsmter +++ s da raknet det igjen... :)

Strikking er kanskje det enkleste.. det kan man jo ta med seg stort sett overalt. Noe jeg ofte gjr. Reiser med strikkety og Netflix er genialt. Men, s kommer en annen faktor inn, det tar s mye lenger tid!!!! I forhold til foto og sm, s er strikking... tregt.. har vel ikke s mye med sjefen som styrer pinnene? Eh.. ok, jo da litt.. men lell :) Surrevimsen meg, og tregstrikk, tja... bare passe kompatibelt. Men det har vel litt mer med tempoet jeg liker rase frem i, enn strikkens kunst.

Har du noen hobbyer som opptar deg? Tid og kanskje penger? :-)

#hobby #homemade #hndarbeid #sm #sy #strikk #strikking #lageselv #foto #bilder #kos

Signatur

Lik p instagram

9 Kommentarer

Iselin Mathilde

05.01.2016 kl. 12:53
Hobbier tar tid og koster penger, men jammen er det sunt ha noe drive med :) Har hatt mye greier opp gjennom rene, hund, hest, fotografi, og n er det strikking og blogg. Har aldri hatt s billige hobbier fr, som n ;) Strikking og Netflix er en match made in heaven!

mediakaos

05.01.2016 kl. 13:00
Iselin Mathilde: Hehe, jeg tror strikking er en del rimeligere enn sm ja :) Og helt enig.. perfect match!

Trine Jacobsen

05.01.2016 kl. 13:20
Vi har de samme tidstyvene☺ jeg prver lre meg sm og m ve men siden jeg tydeligvis liker alt som har med tekstil og ikke minst garn s har jeg utrolig mange prosjekter p gang.

mediakaos

05.01.2016 kl. 13:24
Trine Jacobsen: Hehe, tror det er et kjent problem, UFOer er kanskje det jeg garantert har nok av i hus :-)

Lillennas Verden

05.01.2016 kl. 15:25
Takk for kommentaren din p bloggen min. M si jeg ble positivt overrasket nr jeg gikk inn p bloggen din. Jeg er ute etter finne hndarbeidsbloggere som jeg kan flge for inspirasjon og tips - fortsett med det gode arbeid, du! Du har ftt en ny flger og takk for du snublet innom bloggen min :D

mediakaos

05.01.2016 kl. 15:38
Lillennas Verden: S hyggelig! Alltid hyggelig kunne inspirere noen. Og ekstra hyggelig siden det er det jobben min gr ut p :) Jeg likte bloggen din ogs veldig godt, s du fr nok noen flere kommentarer fra meg ogs der :)

Siri

05.01.2016 kl. 18:22
Jeg ver meg p sy klr, men jeg er ikke s flink sette meg ned faktisk gjre det! Det blir helst korssting og strikkety isteden...

mediakaos

05.01.2016 kl. 18:27
Siri: Da har du god tlmodighet! Korssting har jeg gjort et par ganger, og de blir fort UFOer :)

Mammatiltreklover

05.01.2016 kl. 23:54
S kosligt me hobbyer.. Selv liker eg veldig godt og ta gjenbruk alts mbler som gis vekk og pusse dem opp.. Maling og nye knotter.. Helt nytt mbel etterp :)

Skriv en ny kommentar

mediakaos

Arbeid og hverdag forenes kaos = MediaKaos.

Jeg arbeider med hndarbeidsmagasiner, og dermed brer bloggen preg av det. Jeg startet blogge i 2007, en ren hndarbeidsblogg - og med en lukket privatdel. Etterhvert begynte jobben og flyte mer og mer over hverdagsbloggingen, og det hele ble sltt sammen. I 2015 ble bloggen flyttet over til blogg.no

Profilbilde: Fotograf Mona Hauglid

Alle bilder som ikke er merket med annet, tilhrer MediaKaos. Bruk og kopiering skal avklares fr bruk.

Du finner flere kategorier i rullegardinen lenger ned p siden, og noen hurtiglenker verst p siden.

Instagram

Maskiner n:
Brother Scanncut 700

Tips og rd - Janome CoverPro ligger i den gamle bloggen.

Flg meg via:

Personlige merkelapper til hndarbeidet
Sker du namnband namnlappar, d skall du beska labelsandribbon.se