Strikke tøfler med barna

  • 16.06.2016 kl. 08:13

Mange barn har lyst å lære seg å strikke, men det er ikke alltid like enkelt å finne prosjekter - som kan passe til små barnehender. Små firkanter er ofte noe vi begynner med, når det skal læres bort, kunsten å strikke. Rett og vrang. Å lage disse tøflene, er enkelt. Det trengs kun rettmasker og den lille firkanten kan bli til noe! Skal du avansere, kan du gå over vrangmasker også, slik at tøflene får en glattside. 

Mål opp slik bilde 1 viser. Legg opp antall masker, i forhold til antall cm du skal ha - etter strikkefastheten på garnet dere har valgt. Strikk til ønsket lengde og bredde, og monter som bilde 2 viser. Vil du ha en stivere bunn, kan du klippe ut en såle av ullfilt, etter skissen - og legge nedi. VOILA, tøfler :) 

Trenger du enda mer detaljert beskrivelse, enn den ovenfor - er tøflene å finne i Strikkemagasin 09/14. Er du abonnent, kan du logge deg på Alt om håndarbeide sine sider, og finne hele oppskriften i arkivet der. En stor fordel om man er abonnent på strikk. Sy kan man finne veiledningene, men ikke mønsterarkene, naturlig nok.. :) 

Husk at alle sy og strikkeskoler tilhører Jacobsen Publications - Burdanordic, de skal ikke kopieres, eller brukes uten samtykke. 

6 Kommentarer

Henriette Celin

16.06.2016 kl. 08:24
Så jo ikke kjempe vanskelig ut i grunn. Gøy :-D

16.06.2016 kl. 09:34
Hei!

Så fin oppskrift for å lære seg strikke :-D

Ja mange barn ønsker lære seg dette :-) Jeg lærte meg å strikke fra jeg var bitteliten,,,,, vet ikke hvor gammel jeg var... men jeg både heklet og strikket og det var mamma som lærte meg det <3

Den lille Pandaen c:

16.06.2016 kl. 18:09
Sånne har jeg, bare at de et tovvet etterpå :D elsker de. Svigermor ga de til meg i jul og jeg var relst .D

mediakaos

16.06.2016 kl. 20:04
Den lille Pandaen c:: Ja, mange tover de :) Men for barn, kan det bli litt stort prosjekt ;)

foreverlivingzaar

16.06.2016 kl. 18:47
Utrolig gøy blogg :D

mediakaos

16.06.2016 kl. 20:03
foreverlivingzaar: Så hyggelig du syns det :)