Strikke tfler med barna

  • 16.06.2016 kl. 08:13

Mange barn har lyst lre seg strikke, men det er ikke alltid like enkelt finne prosjekter - som kan passe til sm barnehender. Sm firkanter er ofte noe vi begynner med, nr det skal lres bort, kunsten strikke. Rett og vrang. lage disse tflene, er enkelt. Det trengs kun rettmasker og den lille firkanten kan bli til noe! Skal du avansere, kan du g over vrangmasker ogs, slik at tflene fr en glattside. 

Ml opp slik bilde 1 viser. Legg opp antall masker, i forhold til antall cm du skal ha - etter strikkefastheten p garnet dere har valgt. Strikk til nsket lengde og bredde, og monter som bilde 2 viser. Vil du ha en stivere bunn, kan du klippe ut en sle av ullfilt, etter skissen - og legge nedi. VOILA, tfler :) 

Trenger du enda mer detaljert beskrivelse, enn den ovenfor - er tflene finne i Strikkemagasin 09/14. Er du abonnent, kan du logge deg p Alt om hndarbeide sine sider, og finne hele oppskriften i arkivet der. En stor fordel om man er abonnent p strikk. Sy kan man finne veiledningene, men ikke mnsterarkene, naturlig nok.. :) 

Husk at alle sy og strikkeskoler tilhrer Jacobsen Publications - Burdanordic, de skal ikke kopieres, eller brukes uten samtykke. 

Signatur

Lik p instagram

6 Kommentarer

Henriette Celin

16.06.2016 kl. 08:24
S jo ikke kjempe vanskelig ut i grunn. Gy :-D

16.06.2016 kl. 09:34
Hei!

S fin oppskrift for lre seg strikke :-D

Ja mange barn nsker lre seg dette :-) Jeg lrte meg strikke fra jeg var bitteliten,,,,, vet ikke hvor gammel jeg var... men jeg bde heklet og strikket og det var mamma som lrte meg det <3

Den lille Pandaen c:

16.06.2016 kl. 18:09
Snne har jeg, bare at de et tovvet etterp :D elsker de. Svigermor ga de til meg i jul og jeg var relst .D

mediakaos

16.06.2016 kl. 20:04
Den lille Pandaen c:: Ja, mange tover de :) Men for barn, kan det bli litt stort prosjekt ;)

foreverlivingzaar

16.06.2016 kl. 18:47
Utrolig gy blogg :D

mediakaos

16.06.2016 kl. 20:03
foreverlivingzaar: S hyggelig du syns det :)

Skriv en ny kommentar

mediakaos

Arbeid og hverdag forenes kaos = MediaKaos.

Jeg arbeider med hndarbeidsmagasiner, og dermed brer bloggen preg av det. Jeg startet blogge i 2007, en ren hndarbeidsblogg - og med en lukket privatdel. Etterhvert begynte jobben og flyte mer og mer over hverdagsbloggingen, og det hele ble sltt sammen. I 2015 ble bloggen flyttet over til blogg.no

Profilbilde: Fotograf Mona Hauglid

Alle bilder som ikke er merket med annet, tilhrer MediaKaos. Bruk og kopiering skal avklares fr bruk.

Du finner flere kategorier i rullegardinen lenger ned p siden, og noen hurtiglenker verst p siden.

Instagram

Maskiner n:
Brother Scanncut 700

Tips og rd - Janome CoverPro ligger i den gamle bloggen.

Flg meg via:

Personlige merkelapper til hndarbeidet
Sker du namnband namnlappar, d skall du beska labelsandribbon.se