Hvordan sy en truse..

  • 05.07.2016 kl. 13:19

Mange syns kanskje det er en nøtteknekker å sy kilen i truser. Her er det vist og beskrevet hvordan du enkelt kan sy kilen, og hvordan du setter i strikken i livkanten. Jeg bruker elastikk/FOE som er ferdig mellombrettet. Det gjør festingen enkelt og fint. Men mange bruker ribb. Personlig syns jeg det blir for tykt. 

Sømmen festes enkelt med sikksakk, og vips ferdig og enkelt kantet. Tynn og fin kant. 

4 Kommentarer

Henriette Celin

05.07.2016 kl. 13:59
Så ikke så altfor vanskelig ut egentlig. Men nå er det lenge siden jeg har sydd noe som helst da x)

Hege

30.06.2017 kl. 20:32
Hvor kjøper jeg strikken/elastikken? Minste jeg finner er 15mm og det er kanskje litt bredt for barnetruser 😊 Mvh Hege

mediakaos

02.07.2017 kl. 06:28
Hege: heisann
Beklager sent svar. Jeg bruker 15 mm på jentenes også
Syns det går helt fint
Jeg bruker foldeelastikk med myk innside, da gjør det ikke noe om den er 15mm syns jeg

mediakaos

02.07.2017 kl. 06:29
Hege: glemte å svare hvor..//
Jeg kjøper i Danmark men feks stoffdronning.no og Sysiden.no skal ha. :-)