hits

Vi driter penger.....

  • 03.07.2017 kl. 11:05

..... har dem i et hull i bakken, eventuelt har store problemer bli kvitt de. N er ikke det helt realiteten her, men det var tanken som slo meg i gr. OBOS Sommertid ble arrangert, med Marcus & Martinus som hovedkonsert klokken 1950. Omrdet var pent fra 14.00 og man kunne velge nyte sola (fr vinden og regnet kom) eller trekke mot kene, mat, popkorn, klr ++++ 

Opplegget var utrolig familievennlig (selv om nervene mine i merchken ikke syns det der og da :p ) Alle gikk p scenen til planlagt tid, god informasjon i forkant, og man kunne komme og g som man ville. Man kunne ogs komme 5 min fr de aktuelle konsertene om man hadde sm barn, og ville unng lang ventetid. 1950 skulle M&M p scenen, 1955 var de i gang, ingen k foran inngangen - og det kom faktisk en del familier 10 min fr, som gikk sorglst rett inn uten styr og k. 

Jeg og mediapappa satt ventet ved inngangen, p jentene som var med MPs kusine inne p selve slvomrdet.

Bilde over her, viser 2 sangen til M&M, da begynte folk g.... 

Frst tenkte jeg at det var lang dag for de sm, men s begynte jeg legge merke til at flere og flere drog. Etterhvert s passerte man liksom antallet der det var naturlig at slitne barn vil hjem. 10-15 min var det en jevn strm av folk som gikk med ungene, og mange i "rekke bussen/trikken" tempo. 

Bilde under, viser 20 min inn i konserten.... 



2045, ca 20 min fr konsertslutt var det tett med folk som drog ungene etter seg. Mange hrte man tydelig at ville utav omrde fr mengden med folk begynte bevege p seg. Noen barn gikk frivillig, og andre gikk "baklengs" og ville tydelig ha med seg resten av showet. 

Hva er det som fr oss til avbryte (om man ser bort fra muligheten til barna vil hjem) og prioritere mindre k - i forhold til at man har betalt for en konsert, som barna vil se? Og evnt hvorfor vil barna bare se 10 min av en konsert (snakker som er 8 + n, ikke de i barnevogna :p ) og s er de lei? 

Er det all tilgang til opplevelser, nett, den alltid-tilstedevrende tilgjengeligheten til heltene - som gjr at en IRL konsert, ikke oppleves som stort? Jeg kan huske min frste konsert, REM - jeg hadde aldri gtt frivillig derfra 1 min fr konsertslutt. Det var min eneste sjanse til se de i virkeligheten, og man nt hvert sekund. I dag, er sjansene mange - tilgjengeligheten enklere og man kan dra hjem se de YouTube - vindstille og trt. Er det alt det som gjr at opplevelsen ikke er s stor? 

Men tilbake til t-banen..... 

Ja det var k, men ken gikk jevnt, og faktisk raskere enn mange av de sm klarte henge med p. Ja det var k p bussen, men vi kom med buss nr 4, etter 9 min venting. Ja det var nok k til t-banen, men de hadde satt opp doble vognsett, flere avganger +++ s det var heller ikke noe stress i seg selv. Nr man betaler alt fra 500 - 900 kroner pr person ville jeg anta at man nsket f med seg mer enn 10 min av konserten, og ikke rekke t-banen heller.... 

Legg merke til at jeg ER klar over, at det er mange rsaker til at folk gr. Det jeg hang meg oppi var mengden mennesker, som varierte tydelig om barna ville, eller ikke ville bli med - og hrbar argumentasjon om slippe mer k og rekke t-banen. DET er i mine yne, bare drlig gjort..... 

Men... uansett rsak, konserten var bra for de sm.. opplegget pent - og man hadde mulighet til komme kfritt inn 5 min fr konsertstart om man ville. Og jentene var til "the bitter end" og storkoste seg! Men til deg som blir stressa av k, redd for ikke komme med t-banen og bussen - det ER arrangert konserter fr, og SL er gode p fikse det slik, at vi kommer hjem! :D Slapp av og la barna kose seg! 




 

Signatur



Lik p instagram


2 Kommentarer

Tone

03.07.2017 kl. 11:34
Min mening er ogs at har du frst betalt for en konsert og opplevelse s er man til the bitter end som du sier. Jeg skal ha valuta for pengene og det skal nytes fullt ut. Alt koster penger. Og har man brukt penger p noe slik m man plaanlegge og beregne at det er k og folksomt :)

mediakaos

03.07.2017 kl. 11:58
Tone: Jeg er S enig! Regnet ikke med vre alene foran scenen nr vi drog dit ... hehehe

Skriv en ny kommentar

mediakaos

Arbeid og hverdag forenes kaos = MediaKaos.

Jeg arbeider med hndarbeidsmagasiner, og dermed brer bloggen preg av det. Jeg startet blogge i 2007, en ren hndarbeidsblogg - og med en lukket privatdel. Etterhvert begynte jobben og flyte mer og mer over hverdagsbloggingen, og det hele ble sltt sammen. I 2015 ble bloggen flyttet over til blogg.no

Profilbilde: Fotograf Mona Hauglid


Alle bilder som ikke er merket med annet, tilhrer MediaKaos. Bruk og kopiering skal avklares fr bruk.

Snarveier:
How to/Sy & Strikk
Oppskrifter mat
Syskoler AOH
Strikkeskoler AOH

Du finner flere kategorier i rullegardinen lenger ned p siden, og noen hurtiglenker verst p siden.





Instagram


Sk i bloggen


Mitt kamerautstyr:
Canon G7X

Canon 7D Mark II

Canon 100D

Canon Legria Mini

Optikk:
Canon EF 85mm 1.8 USM
Canon EF 40mm F2.8 STM
Canon EF-S 55-250mm f:4-5,6IS
Canon EF 35mm 1:2
Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS
Sigma DC 18-125 1:3,5-5,6 HSM

Blitz:
Canon Speedlite 580EX II

Symaskiner:
Maskinene er ikke sponset eller under noen form for "avtale" eller sponsing

Maskiner n:
Bernina B560
Bernina 330
Babylock Enlighten
babylock Ovation
(Singer sveivemaskin)
Brother Scanncut 900
Brother Scanncut 700

Tidligere maskiner:
Bernina B780
Bernina L220 Cover
Juki MO-1000
Bernina 1150 MDA
Bernina 215
Bernina 550QE
Babylock Enlighten
Brother Covermaskin
Husqvarna Viking Ruby DeLuxe
Janome coverPro CPX
Janome 350E
Singer Quantum Stylist 9960
Husqvarna Viking H|Class 600E
Husqvarna Viking Designer Ruby
Pfaff Creative 2058
Pfaff Creative Vision
Bernina Aurora 440QE
Elna 8300
Babylock Evolve Wave
Janome MB4
Bernina 1300MDC
Janome Decor Computer 5200
Janome Decor Computer 4100
Pfaff Creative 2170
Babylock Evolve uten wave
Janome CoverPro 1000
Yamata Overlock
Bernina Bernette 55

Tips og rd - Janome CoverPro ligger i den gamle bloggen.


Flg meg via:
Follow
toppliste for bloggere - ToppBlogg

Instagram: @toneirena


Reklame


Personlige merkelapper til hndarbeidet
Sker du namnband namnlappar, d skall du beska labelsandribbon.se

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - Diverse tilpasninger, header og moduler av Mediakaos